FANDOM

Ο Διαγωνισμός Τραγουδιού Eurovision 2018 θα είναι ο 63ος διαγωνισμός τραγουδιού της Eurovision. Θα διεξαχθεί στη MEO Arena, στη Λισαβόνα της Πορτογαλίας μετά την νίκη του Σαλβαντόρ Σομπράλ με το τραγούδι "Amar Pelos Dois". Ο διαγωνισμός θα αποτελείται από δύο ημιτελικούς και έναν τελικό, οι οποίοι θα διεξαχθούν στις 8, 10 και 12 Μαΐου, αντίστοιχα. Η Ρωσία αναμένεται να επιστρέψει μετά από την αποχώρησή της το 2017, λόγω της απαγόρευσης της εκπροσώπου της χώρας, Julia Samoylova, να ταξιδέψει στην Ουκρανία.

Τοποθεσία Edit

Έπειτα από τη νίκη του Σαλβαντόρ Σομπράλ στη Eurovision 2017, με το τραγούδι "Amar Pelos Dois", ο διαγωνισμός του 2018 είναι προγραμματισμένος να διεξαχθεί στην Πορτογαλία. Ο εκτελεστικός επόπτης του διαγωνισμού, Jon Ola Sand, εξέδωσε την πρόσκληση διεξαγωγής και φιλοξενίας του διαγωνισμού στον Rádio e Televisão de Portugal (RTP).Ο διαγωνισμός θα διεξαχθεί στις 8,10 και 12 Μάιου 2018.

Εκτός από τη Λισαβόνα, και άλλες πόλεις δήλωσαν το ενδιαφέρον τους για να φιλοξενήσουν τον διαγωνισμό: η Γκιμαράες, η Γκοντομάρ, η Εσπίνιο, η Μπράγκα, η Σάντα Μαρία ντα Φέιρα και η Φάρο. Ο δήμαρχος του Πόρτο, Rui Moreira, δήλωσε πως δεν ενδιαφέρεται "να ξοδέψει εκατομύρρια ευρώ" για την φιλοξενία του διαγωνισμού[9], αλλά θα υποστήριζε μια υποψηφιότητα από την Μητροπολιτική Περιοχή του Πόρτο (Εσπίνιο, Γοντομάρ & Σάντα Μαρία ντα Φέιρα).

Στις 13 Ιουνίου 2017, εκπρόσωποι του RTP συναντήθηκαν με την Ομάδα Αναφοράς του Διαγωνισμού Τραγουδιού Eurovision στα γραφεία της EBU, στη Γενεύη. Κατά τη διάρκεια της συνάντησης, οι εκπρόσωποι του RTP παρακολούθησαν εργαστήρια που αφορούσαν διάφορα θέματα σχετικά με την διοργάνωση του διαγωνισμού, και πήραν συμβουλές από τον ουκρανικό ραδιοτηλεοπτικό φορέα, UA:PBC. Είχαν, επίσης, την ευκαιρία να παρουσιάσουν τα πρώτα σχέδιά τους, σχετικά με τη διοργάνωση του διαγωνισμού, όπως, διάφορες υποψηφιότητες για την πόλη και τον χώρο διεξαγωγής.

Υποψήφιες πόλεις του διαγωνισμού 2018

Χάρτης με τις πόλεις που είχαν θέσει υποψηφιότιτα

MEO Arena

Ο Χώρος που θα διεξαχθεί ο διαγωνισμός

Στις 25 Ιουλίου 2017, η EBU και ο RTP ανακοίνωσαν πως η Λισαβόνα είχε επιλεγεί ως πόλη διεξαγωγής. Επιπλέον, ο RTP ανακοίνωσε το Parque das Nações, όπου βρίσκεται η MEO Arena, ως σημείο διεξαγωγής των διαφόρων events και του διαγωνισμού.

Χώρες που συμετέχουν Edit

ΗμιτελικόςEdit

Χώρα Καλιτέχνης Τραγούδι Γλώσσα
Πρότυπο:AZE
Πρότυπο:ARM
Πρότυπο:AUST
Πρότυπο:AUS
Πρότυπο:BEL
Πρότυπο:GEO
Πρότυπο:DEN
Πρότυπο:SWI
Πρότυπο:EST
Πρότυπο:IRL
Πρότυπο:ISL
Πρότυπο:CYP
Πρότυπο:LAT
Πρότυπο:BEL
Πρότυπο:LIT
Πρότυπο:MAL
Πρότυπο:NOR
Πρότυπο:NET
Πρότυπο:UKR
Πρότυπο:POL
Πρότυπο:ROM
Πρότυπο:RUS
Πρότυπο:SER
Πρότυπο:SWH
Πρότυπο:CSH
Πρότυπο:FIL

ΤελικόςEdit

Χώρα Καλιτέχνης Τραγούδι Γλώσσα
Πρότυπο:FRA
Πρότυπο:GER
Πρότυπο:SPA
Πρότυπο:POR

Άλλες χώρες Edit

  1. Πρότυπο:SMA – Ο γενικός διευθυντής του San Marino RTV, Δρ. Carlo Romeo, δήλωσε πως δεν είναι σίγουρος για μελλοντική συμμετοχή του Αγίου Μαρίνου στον διαγωνισμό μετά την αποτυχία πρόκρισης στον τελικό της Valentina Monetta και του Jimmie Wilson, το 2017. Πιο συγκεκριμένα, δήλωσε: "Δεν υπάρχει χώρος για μικρο-κράτη στον Διαγωνισμό Τραγουδιού της Eurovision.
  2. Πρότυπο:AND – Ο γενικός διευθυντής του Ràdio i Televisió d'Andorra (RTVA), ανακοίνωσε στις 14 Μαΐου 2017, πως η Ανδόρα δεν θα συμμετέχει το 2018, λόγω της οικονομικής κατάστασης, αλλά και της αναδόμησης που πραγματοποιείται στον φορέα.
  3. Πρότυπο:BOS – Στις 14 Αυγούστου 2017, ο BHRT, επιβεβαίωσε πως είναι απίθανο να συμμετέχουν στη Eurovision 2018, λόγω οικονομικών δυσκολιών. Ο BHRT έχει προθεσμία μέχρι τις 15 Σεπτεμβρίου για να επιβεβαιώσει συμμετοχή.
  4. Πρότυπο:BUL – Ο BNT δήλωσε μέσω του επίσημου λογαριασμού του στο Twitter, ότι η αίτησή τους για συμμετοχή στον διαγωνισμό το 2018, δεν ήταν πλέον έγκυρη, επειδή άλλαξε ο γενικός διευθυντής του φορέα. Η απόφαση σχετικά με τη συμμετοχή της χώρας το 2018, θα παρθεί, αργότερα μέσα στη χρονιά.
  5. Πρότυπο:GRE –  Παρόλο που η Ελλάδα δεν έχει επιβεβαιώσει συμμετοχή για το 2018, στις αρχές της χρονιάς ο πρόεδρος της ΕΡΤ, ανέφερε πως η Eurovision είναι υποχρέωση για αυτήν.
  6. Πρότυπο:CRO – Ο κροατικός ραδιοτηλεοπτικός φορέας, Hrvatska radiotelevizija (HRT) αποκάλυψε στις 8 Αυγούστου 2017, πως δεν έχει αποφασιστεί αν θα συμμετέχουν το 2018.
  7. Πρότυπο:UNK – Παρόλο που ο Βρετανικός Ραδιοτηλεοπτικός Φορέας (BBC), δεν έχει βγάλει ανακοίνωση σχετικά με τη συμμετοχή του Ηνωμένου Βασιλείου στη Eurovision 2018, η σουηδική εφημερίδα, Aftonblandet, ανέφερε πως ο Måns Zelmerlöw (νικητής της Eurovision 2015 και συμπαρουσιαστής της Eurovision 2016) έχει κάνει συζητήσεις με το BBC, για να συνεργαστεί με τον φορέα με σκοπό να βρεθεί ο εκπρόσωπος του Ηνωμένου Βασιλείου για το 2018.[69] Η συνεργασία του φορέα με τον Zelmerlöw, οφείλεται κυρίως στη μετακόμιση του τελευταίου, στο Λονδίνο.
  8. Πρότυπο:ITA – Ο Andrea Fabiano, διευθυντής του ιταλικού φορέα Rai 1, δήλωσε πως θα ήθελε να δει την Ιταλία νικήτρια χώρα του διαγωνισμού στο μέλλον, αλλά και την τεχνολογία που χρησιμοποιείται στον εθνικό τελικό της Ιταλίας, Sanremo Music Festival, να φτάσει το επίπεδο της Eurovision.
  9. Πρότυπο:LOU – Ο Steve Schmit, ο διευθυντής προγραμματισμού στον λουξεμβουργιανό τηλεοπτικό φορέα (RTL), εξήγησε πέρυσι τους λόγους για να μην συμμετάσχει στον διαγωνισμό τραγουδιού της Eurovision. Υπογράμμισε επίσης ότι η πιθανότητα επιτυχίας του Λουξεμβούργου στον διαγωνισμό είναι περιορισμένη: "Πιστεύω ότι με τη διεύρυνση της Eurovision, οι ημέρες (της νίκης) έχουν φύγει. Με το νέο σύστημα ψηφοφορίας είναι πολύ απίθανο το Λουξεμβούργο να είναι επιτυχές. Οι μικρές χώρες ανησυχούν κάπως τώρα". Το Λουξεμβούργο συμμετείχε τελευταία στο διαγωνισμό τραγουδιού της Eurovision το 1993.
  10. Πρότυπο:MON – Ο αρχηγός της αποστολής για το Μαυροβούνιο, Sabrija Vulić, δήλωσε σε συνέντευξή του στον τηλεοπτικό φορέα του Μαυροβουνίου (RTCG) στις 17 Μαΐου 2017 ότι η συμμετοχή της Eurovision ήταν σημαντική για τη χώρα, επειδή εξασφαλίζει την προώθηση του Μαυροβουνίου σε διεθνές επίπεδο. Επιπλέον, δήλωσε ότι η αποτυχία να επιτύχει τον τελικό δεν πρέπει να θεωρείται ως προσβολή ή λόγος απόσυρσης.
  11. Πρότυπο:MOL – Ο Διευθυντής του κρατικού σταθμού της Μολδαβίας δήλωσε πως μετά την επιτυχία του 2017 σίγουρα θα συμμετάσχουν το 2018 αν και τίποτα ακόμη δεν έχει επιβεβαιωθεί.
  12. Πρότυπο:SLOV – Ο ραδιοτηλεοπτικός φορέας της Σλοβακίας, Radio and Television of Slovakia (RTVS), αποκάλυψε πως δεν έχει αποφασιστεί αν θα συμμετέχει το 2018.
  13. Πρότυπο:SLO – Η ραδιοτηλεοπτική εταιρεία της Σλοβενίας (Radiotelevizija Slovenija) δημοσίευσε μια αλλαγή στον κανόνα για την επιλογή τραγουδιού για την Eurovision, ανακοινώνοντας ότι κανένα τραγούδι στα αγγλικά δεν θα είναι ευπρόσδεκτο για το 2018. Ωστόσο, ο ραδιοτηλεοπτικός οργανισμός δεν έχει ακόμη ανακοινώσει επίσημα αν θα συμμετέχει στη Eurovision 2018.
  14. Πρότυπο:TUR – Μετά την αλλαγή του πλήρους προσωπικού του τουρκικού ραδιοτηλεοπτικού οργανισμού TRT, αυξήθηκε η πιθανότητα επιστροφής. Το βράδυ της 12ης Ιουλίου 2017, η Sertab Erener ανήγγειλε σε ένα live chat στο instagram ότι η Τουρκία θα επιστρέψει ενώ ευχήθηκε καλή τύχη στον επόμενο εκπρόσωπο. Οι maNga που εκπροσώπησαν την Τουρκία το 2010, εξέφρασαν και αυτοί την επιθυμία τους για να επιστρέψει η Τουρκία στον διαγωνισμό. Παρά αυτές τις δηλώσεις, στις 7 Αυγούστου 2017, ο αναπληρωτής πρωθυπουργός της Τουρκίας, Bekir Bozdağ, δήλωσε πως δεν υπάρχουν σχέδια για επιστροφή. Την ίδια μέρα, ο TRT ανακοίνωσε πως δεν θα συμμετέχει το 2018.

Οι παρακάτω χώρες συμμετείχαν στον Διαγωνισμό Τραγουδιού Eurovsion 2017, ωστόσο δεν έχουν εκδώσει κάποια ανακοίνωση για το αν θα συνεχίσουν να συμμετέχουν το 2018:

Πρότυπο:Διαγωνισμοί